dijous, 29 de desembre del 2011

Darrera setmana del 2011


Aquesta darrera setmana de l’any, inclou festes tradicionals per passar amb família i amics i uns dies per tenir els nens a casa que poden resultar un problema, primer de gestió d’horaris i després per poder aguantar-los durant molt dies dins pel fred que sol fer.
Inclou, la cagada del Tió, que no hem de deixar perdre de cap manera davant la creixent marea parenoelística que ens envaeix. A casa con cada any toca nit de Nadal amb els pares de la Gemma i la seva germana Raquel, en Pere i les nenes i fem cagar el Tió, que repeteix l’endemà a casa els meus tiets, amb la meva família.
Aquest any destacar un regal, la consola Wii. La destaco, per que dos o tres dies ja hem jugat tota la família, menys en Berenguer, junts i et serveix per, en dies de fred, fer exercici, i cansar els nens, dins de casa i per un parell de curiositats: la primera és que em permet fer esport mentre dura la lesió del dit, un cop he adormit els nens i sense quedar glaçat pels carrers. La segona, si segueixes el programa d’exercicis, quan falles un dia (que de moment és el què ens ha passat et diu: “què, molta feina ahir, no?”,  quins collons la màquina!
L’endemà Sant Esteve, després de dinar a Manlleu, a casa la tieta Marta, vam anar a patinar sobre gela la plaça, aprofito per dir que ja s’intueix el canvi a positiu (per mi molt positiu, malgrat les crítiques rebudes) de la plaça amb la seva peatonalització. La patinada dels nens i la Gemma va està bé, ells una mica espantats, pel nou medi, la poca estabilitat i la molta gent que hi havia.
Aquesta setmana, els nens es queden amb la Gemma, que fa vacances a la seva feina. Pel que encara no ho sabeu, després del seu pas per l’atur, ara treballa a Fibran, on fa de tècnica de qualitat pel mercat internacional. Això farà que haguem de combinar viatges a partir d’ara i que, previsiblement ens veiem menys.
Jo segueixo treballant, amb un petit canvi, com que no condueixo, vaig de paquet i he adaptat l’horari de feina a qui em porta, entro a les 7h (em llevo a les 6h), dino a la feina (algun dia al Punt Zero i la majoria a la mateixa taula amb un tupper) i surto a les 17h.
Ahir però, trencament de rutina! Sopar de la colla a Manlleu. Aquests sopars els fem un cop al mes, l’últim dimecres i ens trobem els que podem de la colla que hem anat junts sempre. Jo fallo sovint, entre viatges i entrenaments però si puc m’hi apunto. Ahir tocava a Manlleu, al Manlleuet, bon sopar, molta gent, es notava que la gent fa vacances, després a Xauxa, molt ple, recordant vells temps am molta música igual que quan hi anàvem, només va fallar en Carles Bassaganya.
I per tancar la setmana Cap d’Any, a casa amb en Carles, l’Helena, el meu fillol Miró i l’Elna i nosaltres cinc, el cuiner jo i tinc un foie fresc!!!