dilluns, 17 d’octubre del 2011

Aeroports, avions i casualitats

Avui he viatjat fins a Tenerife per feina i necessito explicar-vos "l'aventura" i les seves casualitats. Primer, he baixat aviat, molt per tenir un vol a les 11:10h, però ja se sap que el trànsit prop de Barcelona a aquelles hores és imprevisible, avui he tribat bon camí, intens des de Granollers fins a l'AP-7 a la C-17, intens de Mollet a la C-58 a l'AP-7 (gens al Papiol) i molt trànsit entrant cap a la ronda litoral per anar a buscar l'aeroport.
Un cop arribat, he anat com sovint al McDonalds, us explicaré per què, esmorzo una hamburguesa amb formatge i una aigua, total de la factura a l'aeroport 2,70€, si, heu sentit bé, 2,70€, i espereu, l'hamburguesa amb formatge val només 1€, es paga més per una aigua que per una hamburguesa! Bé, doncs estava assegut i a la taula del costat s'han assegut gent de Sant Joan, que marxaven de vacances, primera casualitat.
Després ha començat l'odissea dels avions. Havíem d'embarcar a les 10:35h, dncs bé, l'avió venia de Madrid amb retard i hem començat a embarcar vora les 11:10h, un embarcament lent, amb 5 o 6 cadires de rodes, molts nens i quan m'ha tocat, dels primers després dels priority i els nens (fila 16) m'han canviat el seient, vol a primera, collonut! Resulta que el vol anava ple i ens han canviat a les targetes plata a primera (això ha fet més lent l'embarcament). Un cop tots a bord hem hagut d'esperar una horeta a poder moure'ns. Un cop a pista i a punt de sortir ens han informat de problemes tècnics que impedien el vol i que havíem de tornar a la terminal. Un cop parats ens han fet baixar. Per baixar la maleta he hagut d'aixecar-me ràpid, ja que estava a la fila 2 i tenia la maleta a la 6, he estat ràpid i he arribat, però al igual que jo hi havia un home, a la fila 2 que tenia les maletes sobre la 6, les hi he donat jo. A la terminal ens han donat (després de la preceptiva cua) un val de 10€ per dinar i ens han convocat al cap d'una hora (a les 14:30h) per més informació.
A l'hora indicada ens han dit que venia un avió de Palma, que ja estava embarcat i que ens portaria a Tenerife, tot i que les hores no quadraven (ens han dit a les 15:15h l'embarcament) hem contemplat sortir sobre les 16:30h i arribar a les 19:00 hora de Canàries (les 20h a Sant Joan). A la cua, he coincidit amb el mateix home que havia agafat les maletes al baixar i hem començat a xerrar, també viatjava per feina, també l'havien canviat a primera i seia al seient 2C (al passadís) i jo al 2D (a l'altra banda). Un cop hem tornat a embarcar ja no hi ha hagut més sobresalts. Durant el vol poc a dir, m'he llegit sencer el llibre d'en Martí Gironell, "L'arqueòleg" i dir que han repartit una vedella guisada que m'he vist incapaç de tastar. Quan hem arribat, he sigut dels primers a sortir, ja que portava les maletes amb mi i ja m'esperava el representant.
Aquí la segona gran casualitat, ens ha parat un representant amic d'en Manolo (el meu representant) i mentre xerraven li ha dit que esperava un company conegut dels dos, responsable de zona d'una empresa de rodes del sector de ferreteria i que era el meu company de seient, que a més era fill d'Olot!