dilluns, 29 de juliol del 2013

Focs... maleïts focs

Avui, he estat seguint dos incendis al meu país, un a Vallirana, controlat prou ràpid, gràcies, en part a la pluja d'ahir la nit i, en la major part, gràcies, com sempre a l'esforç de moltes persones, començant per bombers, voluntaris, ADFs, Protecció Civil, Mossos, Policia Local... i segur que em deixo gent. L'altre a un altre lloc que em sento molt meu, a Mallorca, a la Serra de Tramuntana, tresor desconegut per molts i sempre espectacular de veure des de la plana de Mallorca. Aquest, és més mala peça al teler i sembla, pel què he llegit menystingut per algú. M'ha sobtat llegir, que el genocida Bauzà (com en dirieu d'algú que vol aniquilar una llengua i una cultura?), digui tant tranquil que no és l'únic encant de Mallorca. No ho és, però m'ha semblat que s'estimava més que el seu encant era el sol i la platja, i Mallorca és més que tot això. És la seva gent, el seu caràcter, la seva terra... i de les coses més importants, la seva serra, la de Tramuntana.
Gent que us estimeu la terra, la vostra terra, a Catalunya, al sud del principat, al País Valencià, tant maltractat pels focs, i a Ses Illes, lluiteu, lluiteu pel vostre futur, pel futur dels vostres fills, i els que encenen focs o tiren burilles... colla de fills de p...